Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56892873    








Honlapkeszites

Öreg autók futnak az utakon

Csaknem 14 évre nõtt a forgalomban lévõ személyautók átlagéletkora hazánkban. Azok a kocsik pedig, amelyek még nem találtak gazdát, közelítenek a 12 éves átlaghoz a használtautó-kereskedésekben.


„Itt is súroljuk a 10 évet”, kezdi beszélgetésünket a Kanizsa Autóudvar Kft. ügyvezetõje. Mátés László szerint 2008-tól, amikor elkezdõdött a válság, drasztikusan csökkent az újautó-eladások száma, ez pedig kihatással van a jelenleg az utakon futó kocsik életkorára, és félõ, hogy a jövõben tovább öregszikaz állomány. A statisztikán pedig az sem javít, hogy2014-rõl 2016-ra 38 százalékkal nõttekaz újautó-eladások országosan, de így is 100 ezer alatt maradt a forgalomba helyezett verdák száma tavaly.

Eközben pedig csaknem másfélszeresére ugrott a használtautó-import, a külföldrõl behozott járgányokazonban leggyakrabban 10 évnél idõsebbek. A szakember szerint az adatokon az szépíthet, ha több új autót értékesítenének a kereskedések, valamint ha csak 4 és7 év közötti használtautót hoznának be külföldrõl. Ezzel azonban nem minden kereskedés foglalkozik, sõt, vannak olyanok is, amelyek kizárólag 15 évesnél idõsebb modellekre specializálódott, teszi hozzá Mátés László.

A Kanizsa Autóudvarban is sok külföldrõl behozott használtautó közül lehet válogatni, amelyek között szép számmal akadnak 2-4 év közöttiek is.

- Ezek jellemzõen flottaautók voltak külföldön, amivel kicsit több kilométert mentek, mint a hasonló évjáratú autókkal, de például a Németországból behozott autók sokkal jobb minõségû úton közlekedtek, s jellemzõen mindig márkaszervizben javították ezeket, tehát jobb állapotúak.

A Tip-Top Használtautót ügyvezetõje, Böröcz Péter szerint is nagyon sok öreg autó fut az utakon. Szerinte ennek az lehet az oka, hogy az „átlagemberek” jóval kevesebbet költenek már kocsira, mint korábban, és félnek a hiteltõl is. Aki egyszer már pórul járt a svájci frankos és a japán jenes kölcsönnel, nem akar újra eladósodni. Akik pedig új kocsit vesznek, folytatja, nem feltétlenül a prémium márkák közül választanak.

Náluk a használtautók körülbelül 80 százaléka külföldrõl származik, általában Belgiumból és Németországból, Böröcz Péter tapasztalatai szerint ugyanis a Szlovéniából és az Ausztriából érkezõ autók el vannak rohadva, az olasz kocsikkarcosak, a franciák pedig belül lelakottak.

A Tip-Topnál a külföldrõl behozott autók átlagéletkora 5 és 12 év között van, Böröcz Péter szerint ugyanis a vásárlók leginkább ezeket az évjáratokat keresik.

Marosi Gábor

Átvizsgálás a Kanizsa Autóudvarban (Fotó: Jancsi László)



2017-04-03 10:08:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül