Ma 2024. 11 22.
Cecília, Filemon napja van. Látogatók száma : 57022540 |
||||||||||
|
A szolgáltatók zöme betartotta az internetáfa-csökkentési szabályokat (Frissítve: Invitel Távközlési Zrt.) A szolgáltatók zöme betartotta az internetáfa-csökkentési szabályokat, szabálytalanság az Invitelnél, a Telenornál és a Jurop Telekomnál fordult elõ - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hétfõn az MTI-vel. Az NMHH a húsz legnagyobb szolgáltatónál közvetlenül is ellenõrizte az internetáfa-csökkentéssel kapcsolatos hírközlési szabályok betartását, és tizennyolcnál nem talált jogsértést. A közlemény szerint ugyanakkor, miután január elsejétõl 18 százalékosra csökkent az internet-elõfizetés áfája, az Invitel februárban szabálytalanul, egyoldalúan emelt díjat a határozatlan idejû elõfizetõi szerzõdéseinél. A szolgáltató a telefon-, a kábeltelevízió-, az IPTV- és az internetes szolgáltatásainál emelte a havidíjat, a telefonszolgáltatásnál pedig a percdíjai is drágultak. A hatóság emiatt tízmillió forintos bírsággal sújtotta az Invitelt július 5-ei döntésében, és a jogsértõ magatartás megszüntetésére kötelezte. Kitértek arra: az elektronikus hírközlési szolgáltatások díjai szabadárasak, de a már megkötött szerzõdések egyoldalú módosítását a jogszabályok csak szûk körben teszik lehetõvé, hiszen az elõfizetõk a szerzõdéskötéskor arra számítanak, hogy annak feltételei mindkét félre egyenlõen kötelezõk. Az Invitel az áremelés indokaként - egyebek mellett - arra hivatkozott szabálytalanul, hogy nõtt a hálózatfejlesztéshez szükséges áramszolgáltatói oszlopsor bérleti díja, de az infrastrukturális beruházások költségei a szolgáltató saját üzletpolitikai döntéseinek körébe tartoznak, amelyek nem szolgálhatnak egyoldalú szerzõdésmódosítás alapjául. A hatóság a Telenort május 23-ai határozatában felszólította a megfelelõ ügyfél-tájékoztatásra, tekintve, hogy a szolgáltató a honlapján nem tüntette fel a lakossági díjcsomagok nettó havi díjait, illetve nem informálta elõfizetõit a kétoldalú szerzõdésmódosítás lehetõségérõl bizonyos internetszolgáltatásoknál. Az NMHH a Jurop Telekomnál is jogsértõ gyakorlatot tárt fel: a szolgáltató harmincegy nap késéssel jelentette meg az áfaváltozás miatt módosított általános szerzõdési feltételeit (ászf), valamint harminc nap késéssel és hiányosan hozta létre az internetes tájékoztató felületét. A cég azonban az eljárás megindítása után, idén májusban megszûnt, ezért a hatóság június 6-án okafogyottság miatt megszüntette az eljárást. A médiahatóság három területen vizsgálta, hogy a szolgáltatók betartották-e az internet áfacsökkentésére vonatkozó új jogszabályokat: megfelelõ módon és idõben módosították-e az ászf-et, tájékoztatták-e az elõfizetõket az áfaváltozásról, valamint hogy elkülönítve tüntették-e fel az internet-hozzáférési szolgáltatás díját az ászf-ekben és a számlákban. Közölték: fokozott figyelemmel vizsgálják majd a jövõ évtõl élõ, 18-ról 5 százalékra csökkenõ internet-áfakulccsal kapcsolatos szabályok betartását is, mint minden, az elõfizetõk széles körét érintõ, átfogó módosítást. MTI - Kanizsa Reagált a szolgátató: „Az Invitel Távközlési Zrt. az internetszolgáltatás ÁFA-kulcsának változásával kapcsolatban minden tekintetben jogszerûen járt el, amint azt az NMHH vizsgálata is megállapította. Az ÁFA-csökkentésbõl származó elõnyt a társaság teljes egészében átadta ügyfeleinek. A kizárólag határozatlan idejû elõfizetõi szerzõdéssel rendelkezõ ügyfeleket érintõ, 2017. februári szerzõdésmódosítás nem áll kapcsolatban az internet-ÁFA csökkentésével. Ezt a módosítást az Invitel – álláspontja szerint – a hatályos jogszabályi elõírásoknak megfelelõen hajtotta végre. A cég nem ért egyet a Hatóság nem jogerõs, elmarasztaló határozatával, ezért élni fog a jogorvoslat lehetõségével.” - közölte az Invitel Sajtóosztálya.
REND-ŐR ROVAT >>> |
FRISS HÍREK
15:22 - Indul a Filmklub
11:44 - Évadkezdés a Hölgyklubban
09:52 - A csonthéjba zárt egészség
05:10 - Emlékül
05:05 - Idõsek sportnapja
04:39 - Fókuszban a madarak
16:16 - Ünnepi program - Október 6.
14:52 - Figyelem! Idõpontváltozás!
|