Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56894459    








Honlapkeszites

Tájékozottabbak lettek a fogyasztók a második negyedévben egy felmérés szerint

Tájékozottabbak lettek a fogyasztók a második negyedévben, ugyanis az elõzõben mért 6,3 százalékról az áprilisi-júniusi idõszakban 6,7 százalékra nõtt azoknak a válaszadóknak a száma, akik arról nyilatkoztak, hogy ismerik az élelmiszerek és az egyes termékek, például cipõk szavatossági idejét - derül ki a CP Contact fogyasztóvédelmi tájékozottságot és attitûdöt felmérõ kutatásából.


A CP Contact által az MTI-nek eljuttatott közlemény szerint a cég a Nielsen piackutatóval közösen készített, havonta ismételt kutatása, amely országos reprezentatív mintán, 800 ember megkérdezésén alapul, kiterjed a fogyasztói tudatosságra és a kereskedõkkel szembeni bizalom változásaira is. Ezekbõl a felmérésekbõl áll össze a fogyasztóvédelmi index, ami a vásárlók fogyasztóvédelmi attitûdjeinek negyedéves változásairól ad tájékoztatást.     

A felmérésben rámutattak még a fogyasztói bizalom enyhe erõsödésére is. A bizalmatlan vásárlók aránya 1 százalékponttal, 50,7 százalékra esett vissza a vizsgált idõszakban.     

A válaszadók jelentõs része félrevezetésnek értékeli, ha a kereskedõ vagy a szolgáltató hibásan értelmez egy fogyasztóvédelmi szabályt, ugyanakkor azt is megjegyezték, hogy az elõzõ negyedévben mért 35,3 százalékról, 36,3 százalékra nõtt azoknak a vásárlóknak az aránya, akik a kereskedõ tévedését az adott munkavállaló ismerethiányával magyarázza.     

A Consumer Protection Contact 2007 nyarán alakult magyar tulajdonú vállalkozás, innovatív fogyasztóvédelmi szolgáltatásokat kínál. A társaság kiemelt célja a kereskedelmi kultúra fejlesztése, a bizalmon alapuló kapcsolatok kialakítása a fogyasztóvédelem témakörében érintett három fõ szereplõ: a fogyasztó, a szolgáltató és a hatóságok között.

MTI - Kanizsa



2017-07-25 14:25:00


További hírek:


KÖZÉRDEK ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül