Ma 2025. 4 7.
Herman, János napja van. Látogatók száma : 57507960 |
||||||||||
|
Októberben kezdõdhet az M70-es autóút átépítése autópályává ![]() Októberben kezdõdhet és 2019 végére fejezõdhet be a Letenye és Tornyiszentmiklós közötti M70-es autóút kétszer egysávos szakaszainak autópályává szélesítése - közölte a beruházó NIF Zrt. az MTI megkeresésére. A 21,3 kilométer hosszú gyorsforgalmi úton két szakaszból 10,1 kilométeren szükséges a kétszer egysávos szakasz kétszer kétsávossá bõvítése. A NIF tájékoztatása szerint a beruházás tartalmazza a magyar-szlovén határon, Tornyiszentmiklósnál tervezett pihenõhely megnyitásához szükséges közmûvek, illetve létesítmények megépítését, továbbá a bal pályán meglévõ kilenc híd összekötését a jobb pályán kialakítandó hídszerkezetekkel. A jobboldali pályaszakasz kialakításával együtt a Mura folyó árvízvédelmi töltésszakaszának átépítését is el kell végeznie a kivitelezõnek. A beruházás építési közbeszerzési eljárásának nyertese a közös ajánlatot tevõ Colas Út Zrt. és az EuroAszfalt, a kivitelezés értéke nettó 16,7 milliárd forint. A kivitelezõi szerzõdés azonban még feltételes mindaddig, amíg a beruházás forrását biztosító kormányhatározat meg nem jelenik. A munkaterület átadását szeptember végére tervezi a NIF, a tényleges munkák várhatóan október végén kezdõdnek majd el. Idén régészeti feltárások, terepelõkészítõ munka és a mûtárgyaknál próbacölöpözés zajlik majd. Az M70-es teljes autópályává fejlesztése várhatóan 2019 negyedik negyedévére fejezõdik be - áll a NIF tájékoztatásában. Korábbi közlések szerint a balkáni országokat és Nyugat-Európát összekötõ autópálya-hálózatban egyedüliként egy-egy sávra szûkülõ, 2005-ben átadott gyorsforgalmi út fejlesztése azt követõen indult el, hogy 2011-ben hat halálos áldozatot követelõ, illetve három súlyos és 23 könnyû sérüléssel járó buszbaleset történt Csörnyeföld közelében. A baleset után néhány hónappal az egysávos szakaszokon megszüntették az elõzési lehetõséget, illetve fizikailag is szétválasztották a két oldalt, amelynek köszönhetõen azóta jelentõsen csökkent a balesetek száma. A kiszélesítésre váró 10,1 kilométeres szakaszon a Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és Vagyongazdálkodási Központ koordinálásával tavaly nyáron négy helyszínen, 5200 négyzetméter nagyságú területen végeztek próbafeltárásokat, hogy meghatározzák az útépítés elõtti további régészeti feladatokat. Fotó: Wikipédia MTI - Kanizsa
GAZDASÁG ROVAT >>> |
FRISS HÍREK
15:22 - Indul a Filmklub
11:44 - Évadkezdés a Hölgyklubban
09:52 - A csonthéjba zárt egészség
05:10 - Emlékül
05:05 - Idõsek sportnapja
04:39 - Fókuszban a madarak
16:16 - Ünnepi program - Október 6.
14:52 - Figyelem! Idõpontváltozás!
|