Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56892524    








Honlapkeszites

Hídalapozással és töltésépítéssel folytatódik az útépítés

Akik az elmúlt hetekben a Kaposvári úton lesétáltak a Csónakázó-tóhoz, tapasztalhatták, megkezdõdött a 61. sz. fõút Nagykanizsa elkerülõ szakasz (189+925 – 193+216 km szelvények között) kijelölése. A munkálatokról Knausz Pétertõl, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. projektvezetõjétõl kértünk tájékoztatást.

– Az M7 autópályát követõen társaságunk (NIF Zrt.) lebonyolításában ebben az évben több nagyszabású útépítés befejezõdik Nagykanizsa térségében: 61.sz. fõút burkolat-felújítása (zalai szakasz), 74.sz. fõút Nagykanizsa-Palin elkerülõ, és a 61.sz. fõút Nagykanizsa elkerülõ projektek, mintegy 4,2 milliárd forint értékben.


Az elmúlt idõszakban megkezdtük a 61. sz. fõút Nagykanizsa elkerülõ szakasz építését, melynek tervezett befejezése 2010. novembere. A 2009. augusztus 3-án megkötött szerzõdés értelmében a beruházó, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. megbízta a közbeszerzési eljárás során nyertes kivitelezõt, az "ENV 61" Konzorciumot (Euroaszfalt Kft és Nemzetközi Vegyépszer Zrt) a 61. sz. fõút Nagykanizsa elkerülõ szakasz építésével. A beruházás 1, 960 milliárd forintos kivitelezési költségének 85 százalékát az Európai Unió Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) finanszírozza.
– Milyen célt szolgál a beruházás?
–Elõsegíti a korábban elkészült M7 autópálya elérhetõségét a 61.-es fõút felõl, továbbá lakott területeken kívül biztosítja Nagykanizsa keleti elkerülõjeként a 7. sz. és a 61.sz. fõút összeköttetését. Az átadást követõen a Nagykanizsa-keleti városrész mentesülhet a tranzitforgalom alól, és az M7 autópálya által generált forgalomnövekedést nem a sánci Kaposvári és Hevesi úti még belterületi fõút bonyolítja le.
– Merre halad majd az elkerülõ út vonalvezetése, és a jelenlegi Kaposvári út rávezetése?
– A beruházás a csónakázó-tavi csomópontban (Szõlõskert fogadónál) indul, csatlakozva az elmúlt hónapban elkészült és forgalomba helyezett Zala megyei 61.sz. fõút burkolat-megerõsítéses szakaszához. Itt egy körforgalmi csomópont építését terveztük buszmegállókkal és gyalogos-kerékpáros közlekedés biztosításával a Csónakázó-tó és fõút közötti területen. Majd a "tanpálya" mellett vasúti felüljáróval – keresztezve a Budapest-Murakeresztúr vasútvonalat –, halad tovább északi irányba. A cross-pálya térségében osztályozós szintbeni csomópont kerül kialakításra – a sánci temetõtõl induló, jelenlegi 61. fõút kanizsai irány rákötésének biztosítására. Ezzel a mûszaki megoldással a tanpálya melletti elõnytelen domborzati és beláthatósági vasúti keresztezés forgalmát rávezetjük az elkerülõ útra, biztosítva a közúti forgalom függetlenítését a vasúttól.
– Hogyan közelíthetik meg a helyiek gyalogosan kedvenc kirándulóhelyüket, a Csónakázó-tavat?
– A tervek a csónakázó-tói kajakház megközelítésének kiépítését is tartalmazzák. A temetõ mellett a meglévõ sétány az elkerülõ út alatt nagyméretû csõhídban lesz átvezetve, olyan mûszaki kialakítással, hogy azon személyautók is közlekedhessenek. (A sétány megmarad, az elkerülõ út alatti átvezetéssel lesz fejlesztve).
Visszatérve az elkerülõ útra, elhagyva a cross-pálya térségében tervezett csomópontot, az elkerülõ út a sánci dombtetõn halad tovább északi irányban, majd csatlakozik a 7.sz. fõúton megépült körforgalmi csomópontba.
¬ Milyen hosszú lesz az új útszakasz?
– A beruházás során 3,3 kilométer elkerülõ út létesül. Ezen kívül a kanizsai rávezetés 425 méter hosszban, és a sánci dombtetõn vezetett elkerülõ úttal párhuzamos mezõgazdasági úthálózat mintegy 1,2 kilométeren fog megépülni.
– Eddig milyen munkákat fejeztek be?
– A munkaterület átadást követõen a vállalkozó befejezte a fakivágást. A lõszermentesítés során ártalmatlanították a csó-tói bejárattól pár méterre talált 100 kilogrammos bombát. A feltárt régészeti lelõhelyek rekultivációját követõen megkezdõdtek a terület-elõkészítési munkálatok a sánci dombtetõn.
A vállalkozó az ütemezés szerint – a szükséges jóváhagyásokat követõen – megkezdte a vasúti felüljáró alapozását. A próbacölöpözést követõen még 128 darab 10-12 méter hosszúságú és 30 centiméter átmérõjû cölöptestet fognak leverni. A következõ ütemben az idõjárástól függõen folytatódik a híd alapozása és a töltésépítés. A nagytömegû szállítások miatt a szállítási útvonalak rögzítésére organizációs terv készült, melynek egyeztetése lezárult. Az útépítés ideje alatt kérjük a lakosság szíves türelmét, hiszen az elkerülõ út elkészülte mindenkinek érdeke – összegezte Knausz Péter projektvezetõ.
B.E.

(További képek a galériában)



2010-02-08 14:23:24


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül