Ma 2024. 10 18.
Lukács, Jusztusz napja van.
Látogatók száma : 56948429    








Honlapkeszites

Lakossági fórum a 61. számú fõút elkerülõ szakaszáról

A 61. számú fõút Nagykanizsa elkerülõ szakasz (189+925-193+216 km szelvények) témában tartott lakossági fórumon már több érdeklõdõ jelent meg a HSMK-ban, mint elõzõ nap a palini elkerülõ út építésével kapcsolatban rendezett fórumon.

A fejlesztés során több, mint három kilométer hosszon 2x1 forgalmi sávos elkerülõ út épül, mely a Csónakázó-tó bejáratától körforgalmú csomópont építésével indul északi irányba. Az újnyomvonalú elkerülõ fõút a vasúti fõvonalat keresztezve, azzal párhuzamosan továbbhaladva, a 7. számú fõút szabadhegyi csomópontjáig tart. Nagykanizsa sûrûn lakott városrészének elkerülésével jelentõsen csökken a város területét érõ környezeti terhelés és nõ a közlekedés biztonsága. A beruházás tartalmazza tovább 425 méter hosszú 2x1 sávos bekötõutat sánc irányában, valamint az ugyancsak 2x1 sávos bekötõutat 70 méter hosszan a Kaposvári útra. A beruházás az Európai Unió támogatásával valósul meg, a Közlekedési Operatív program támogatásával. A beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. Kivitelezõ: ENV 61 Konzorcium.


A fórumon szintén Knausz Péter projektvezetõ vázolta fel az útépítés részleteit. A beruházás kivitelezése tavaly augusztusban kezdõdött, forgalomba helyezésének dátuma ez év novembere. Ha sikerül a szoros határidõt betartani, karácsony táján már lehet közlekedni az elkerülõ útszakaszon. A Szõlõskert fogadótól induló körforgalmat egy 2,2 méter széles járda fogja körbe, ahol a gyalogosok és a kerékpárosok biztonságosan közlekedhetnek. A csomóponti részen szalagkorlátot kap az út. A bakónaki patak vasúti keresztezését csõhíddal oldják meg anyagi megfontolásból. A Kaposvári úton lévõ jelenlegi vasúti átjárót a gépjármûforgalom elõl lezárják. Csak gyalogosan, és kerékpárral lehet rajt áthaladni. Havária, vagy baleset esetén azonban használhatják a mentõk. A 250 milllió forintba kerülõ felüljáróval csak 100-200 méterrel kell többet kerülni a géépjármûveknek, és nem kell dombot mászni.
A sétány csónakázó-tó felöli végénél a vasúti átjáró fél-karos védelmet kap, és közel tíz millió forintos fejlesztéssel teszik biztonságosabbá. A temetõ Észak-nyugati sarkánál állítanak fel egy fedett buszmegállót.
Kérdések között elhangzott: Lesz-e lehetõség a menet közbeni problémák megoldására? Válaszában Knausz Péter így reagált: az engedélyezést 2004-ben indították el. Jogerõs építési engedéllyel rendelkeznek. A tulajdonosok megkapták az építési engedélyt. A lakosság érdekeit akarják kiszolgálni.

Az építés során a kivitelezõnek mindenkor biztosítani a kell a közlekedést és a telkek megközelítését. A következõ kérdezõ arra volt kiváncsi, végeztek e zajméréseket a temetõ bejáratától balra induló leágazónál, és épül-e ott hangvédõfal? A válaszban elhangzott: zajméréseket teljes leheteheltség alatt kell végezni, amikor a kamionok közlekednek. Amikor az utólagos mérések azt mutatjá, hogy magas a hangnyomás, csak akkor kell hangvédõfal, és ha a hatóság elõírja. A 61 –es elkerülõ út megépítésének célja a térségi fejlesztés, az országos közúthálózat fejlesztése, nemcsak Kanizsáé. Marton István polgármester elmondta, az elkerülõ megépülése után a Kaposvári és a Hevesi utcát az önkormányzat veszi át, ami komoly terhet jelent a költségvetésben. Felvetõdött az is, a Hevesi út forgalmának csökkenésével talán nem lesz szükség a körforgalom kiépítésére.

B.E.



2010-03-16 10:30:25


További hírek:


KÖZÉLET ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül