Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56893479    








Honlapkeszites

A 61-es út képekben

Hamarosan csökken a Nagykanizsa belvárosán átmenõ tranzitforgalom. Mint azt már többször megírtuk, a 61-es fõút új, a várost dél-keletrõl elkerülõ nyomvonalon éri el a 7-es fõutat.

Az óránként 90 kilométeres sebességre tervezett fõút a Budapest-Murakeresztúr vasúti fõvonalat keresztezve, azzal párhuzamosan továbbhaladva, a 7-es fõút csomópontjáig tart majd. A beruházás egy kétszer egysávos, 3,29 kilométer hosszú elkerülõ út mellett tartalmaz egy 425 méter hosszú, kétszer egysávos bekötõutat Sánc irányába, valamint egy ugyancsak kétszer egysávos bekötõutat, 70 méter hosszan a Kaposvári útra. Az elkerülõn két csomópontot alakítanak ki, valamint a vasútvonal keresztezésére vasúti felüljáró készül.


A Kaposvári úton lévõ vasúti sorompót elhagyva munkagépeket láthatunk reggeltõl estig. A felvételek a Csónakázó-tó közelében készültek.

Acél hullámlemez csõhíd 6,90 méteres nyílással, szerelési állapotban. A 190+259,10 kilométerszelvényben vezetik át a Bakónaki patakot egy Tubosider 150 TR/18 paraméterû csõhídban, 48,70 méter hosszan. A híd környezetében 78 folyóméteren mederburkolat készül a patak vízhozamának átvezetésére kifolyási és befolyási oldalon. A csõhíd megépültét követõen 6 méteres fedõtöltés kialakítása a következõ feladat.

A 190+430,65 Budapest-Murakeresztúr vasútvonal különszintû keresztezése MÁV felüljáróval. Az épülõ felüljáró a tervek szerint háromnyílású, takaréküreges, elõfeszített vasbeton lemez híd, két szélsõ nyílásköze: 13,10 méter, a középsõ pedig 23,20 méter. A hídfõ és a közbensõ támaszok alapozása pergetett cölöpökkel, vert-manipulációval, 13-15 méter hosszan már elkészültek. A felvételen éppen a 61. számú fõúti körforgalmú csomópont felé esõ hídfõjét és a közbensõ alátámasztások pilléreinek építését láthatjuk.

A 190+664,66 km szelvényben lévõ különszintû keresztezése, amely a Sánc, Kaposvári utcáról a Csónakázó tóhoz vezetõ út – csónakázó-tói sétány – átvezetését biztosítja csõhídban az elkerülõ út alatt. A képen a T200 TR/17 TUBOSIDER csõhíd összeszerelt állapotban van. Az átvezetés az elkerülõ út alatt 45,30 méter hosszan történik. A csõhíd felett két méteres fedõtöltés építése és a csatlakozó elkerülõ út töltésének átvezetése a következõ útépítési feladat.

A körforgalmi csomópont és a vasút feletti híd közötti területen földmunka építése. A földmû 370 méter hosszan a Bakónaki-patak felett átvezetve. A 14 méter magas felüljáróra történõ rávezetésének építése folyamatban van.
 

B.E.



2010-09-01 10:37:38


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül