Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56893276    








Honlapkeszites

Az M70 autópályává fejlesztését javasolják szakértõk (Bõvített)

Az M70 autóút teljes autópályává fejlesztését javasolja a 2x1 sávos autóutak közlekedésbiztonsági helyzetének áttekintésére július elején létrehozott eseti munkacsoport - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán az MTI-vel.

A szakértõi testület az M70 autóút 2x1 sávos szakaszainak 2x2 sávossá bõvítéséhez szükséges tervezési feladatok elindítását, a beruházás közútfejlesztési programba emelését kezdeményezi. Az elõkészítés ideje alatt, a kivitelezés megkezdéséig további forgalombiztonsági beavatkozásokat javasol.
A szakvélemény elfogadása esetén nem épül több fizikai elválasztás nélküli autóút Magyarországon.

 


 A munkacsoport megállapította, hogy az M70 baleseti mutatói - a közelmúlt tragikus balesetei ellenére - más 2x1 sávos autóutak vagy fõutak hasonló adataival összevetve nem kiemelkedõen rosszak, azonban a forgalombiztonság további intézkedésekkel javítható és javítandó. A balesetek elkerülését leghatékonyabban szolgáló megoldás az M70 2x1 sávos szakaszainak mielõbbi átépítése.
A bõvítéshez új engedélyeztetésre van szükség. Az elõkészítés idõigénye így legalább három, a kivitelezésé további mintegy másfél év. A lehetõ legkorábbi megvalósítás érdekében a munkacsoport az elõzetes becslés alapján 7-8 milliárd forintba kerülõ beruházás útfejlesztési programba, azon belül a 2016-ig terjedõ elsõ ciklusba illesztését látja indokoltnak.
Az átmeneti idõszakban a testület javasolja az M70 2x1 sávos szakaszain részben már bevezetett elõzési tilalom teljes kiterjesztését kettõs záróvonal, közötte piros színû burkolati jelekkel, továbbá a haladási irányt jelzõ nyílpárok felfestését. A szakértõk a kétirányú jármûforgalmat függõleges mûanyag terelõelemekkel is elválasztanák, megszüntetnék a jelzõtáblák bal oldali ismétlését, továbbá a 2x2 - 2x1 sávos szakasz-átmeneteknél figyelmeztetõ akusztikus burkolati jeleket helyeznének el.
A szakértõi javaslat szerint a tervezett utak biztonságának javítása érdekében szükséges a hosszú távú fejlesztési programban szereplõ, mintegy 700 kilométernyi, elsõ ütemben 2x1 sávos autóútként, elõzési szakaszokkal megépítendõ gyorsforgalmi út felülvizsgálata és más kategóriákba való átsorolása.
A munkacsoport a további tragikus balesetek megelõzése érdekében az M70-es autóútnál nagyobb baleseti kockázatú utakon is hasznosnak látná hasonló mélységû közlekedésbiztonsági felülvizsgálatok, szükség esetén beavatkozások elvégzését. A 3,5 tonna feletti tehergépjármûvek autóutakon megengedett legnagyobb sebességének újragondolását kezdeményezi a KRESZ-ben.
Az M15 és M70 autóutakon júniusban történt tragikus közlekedési baleseteket követõen a szaktárca által életre hívott eseti munkacsoportba az NFM mellett az Állami Autópálya Kezelõ Zrt., a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, a Közlekedéstudományi Intézet, a Magyar Közút NZrt., a Magyar Mérnöki Kamara, a Magyar Útügyi Társaság, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, az Országos Rendõr-fõkapitányság, az ORFK - Országos Balesetmegelõzési Bizottság és a Zala Megyei Kormányhivatal delegált szakértõket. A testület öt alkalommal ülésezett, július közepén helyszíni bejárást tartott az M70 autóúton - tartalmazza a tárca közleménye.
Az M70 autóút az M7-es Szlovénia felé tartó szakaszának 20 kilométeres leágazása. Az M70-es autópálya építése Szlovénia függetlenné válásával valósult meg. A két ország közötti megállapodás szerint az országhatárt képezõ Mura folyó völgyében vezet a nyomvonal észak-nyugati irányba és Tornyiszentmiklóstól nyugatra éri el a magyar-szlovén államhatárt. Szlovéniából így Horvátország érintése nélkül érhetõ el a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat. A schengeni határok miatt így autópályán megállás (határellenõrzés) nélkül érhetõ el Szlovénia, Olaszország vagy más EU ország.

MTI

 

 



2011-08-03 15:56:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül