Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56891682    








Honlapkeszites

Még a tél elõtt átalakítják az M70-es autóút jelzéseit

Még a téli üzemeltetési idõszak elõtt el kell végezni az M70-es autóút tábláinak cseréjét és a kétszer egysávos szakaszok fizikai szétválasztását, az autóút teljes autópályává fejlesztése pedig 66 hónapot vesz igénybe - jelentették be a Zala Megyei Kormányhivatalnak a zalai autóút közlekedésbiztonsági szempontból elvégzett felülvizsgálata kapcsán tartott keddi zalaegerszegi sajtótájékoztatón.



 Rigó Csaba, Zala megyei kormánymegbízott felidézte, hogy júniusban minden érintett hatóság és önkormányzat képviselõjének részvételével egy koordinációs értekezletet tartottak Letenyén, ennek nyomán pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azt a munkacsoportot hívott össze, amely öt hét leforgása alatt érdemi javaslatokat tett az átalakításokra.
Gyors beavatkozásként forgalomtechnikai intézkedésekkel javítják a mintegy 20 kilométernyi - ebbõl 10,7 kilométeren csak kétszer egysávos - autóút biztonságát, de a végsõ megoldást csak a kétszer kétsávossá fejlesztés jelenthet, amelynek kiépítése 66 hónapot igényel.
Az autóút baleseti statisztikái nem rosszabbak más hasonló útszakasznál, de a halálozási arány magasabb, miután nagyobb arányban közlekednek erre nehéz tehergépjármûvek.
A 2005-ös átadása óta csak ideiglenes forgalomba helyezési engedéllyel rendelkezõ autóút biztonsága azonban "javítható és javítandó" - fogalmazta meg a kormánymegbízott.
A munkacsoport megfogalmazta, hogy a 2016-ig terjedõ idõszakba illesztve szükség van az M70-es autópályává fejlesztésére, de a végsõ döntés a minisztérium kezében van. Lényegében 70 százalékban már az autóút kivitelezésekor elkészült a késõbbi bõvítéshez szükséges mûszaki tartalom, de újból végig kell vinni a teljes engedélyezési, tervezési és kivitelezési folyamatot, ami a számítások szerint 66 hónapot és 7,9 milliárd forintot igényel.
Rigó Csaba elmondta még: az autóút átadásakor naponta alig 1600 jármû vette igénybe az utat, ez a csatlakozó szlovén sztráda átadásával 4 ezerre emelkedett, majd idén év elején már 7500-ra. A mostani nyári idõszakban viszont már több mint 10 ezer gépkocsi hajt rá az M70-esre, ezért már nemcsak a baleseti helyzet, hanem a forgalom bõvülése is indokolttá teszi a bõvítést.
Amíg ez megvalósul, technikai eszközökkel javítanak a biztonságon. A kétszer egysávos részeket akusztikus és fényjelekkel választják el egymástól, teljes hosszúságban megtiltják az elõzést, leszerelik a megtévesztõ baloldali táblákat, míg másutt egyértelmûbbeket helyeznek ki, valamint a magyar mellett szlovén, angol és román nyelvû feliratokat szerelnek fel.
Tóth András, a Zala Megyei Kormányhivatal Közlekedési Hatóságának igazgatója elmondta, hogy a nemzetközi forgalmat levezetõ autóúton gyakoribbak lesznek a rendõrségi és közlekedési hatósági ellenõrzések, mert a tapasztalatok szerint nagy arányban nem tartják be a sofõrök a vezetési- és pihenõidõket, illetve nagyon magas a mûszaki szempontból kifogásolható jármûvek száma. Új ellenõrzési pontot is szeretnének kialakítani Tornyiszentmiklósnál, közvetlenül a magyar-szlovén határon, ahol a kamionosoknak is lehetõségük lenne pihenésre.
Az MTI kérdésére elmondta: a gyors forgalomtechnikai beavatkozásokat még a téli üzemeltetési szezon elõtt el kell végezni. A kamionok sebességhatárának növelésére pedig konkrét számot nem tartalmaz a munkacsoport javaslata, de célszerû lenne az autópályán megengedett 80 kilométerre emelni - tette még hozzá.

 

MTI


 



2011-08-09 12:58:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül