Kompetensek lettünk? – e címmel rendeztek záró konferenciát a múlt héten a kompetencia alapú oktatással kapcsolatos továbbképzésben részt vevõ oktatási intézmények pedagógusainak a Medgyaszay Házban.
Az oktatásban résztvevõ pedagógusok továbbképzését, illetve az ehhez szükséges eszközök beszerzését az Európai Unió Humán Erõforrásfejlesztési Operatív Programjából, egy nyertes pályázat révén finanszírozták az intézmények. Elõbb az oktatási, kulturális, ifjúsági és sportbizottság elnöke, a Batthyány Lajos Gimnázium projektvezetõje, Balogh László, majd Cseresnyés Péter alpolgármester köszöntötte a megjelent pedagógusokat.
– Elismerem, változnunk kell, már unom frontális önmagamat – mondta bevezetésképpen Balogh László. – Inkább szárnyakat adnék a gyermeknek, hogy aztán magától tanuljon meg repülni. Amikor erõs önkormányzati ráhatással elindultunk Nagykanizsán is a kompetencia alapú oktatást népszerûsítõ programmal, tudtuk, hogy talán csak a tanárok öt százaléka alkalmaz nem frontális módszert a tanórákon – mi szeretnénk ettõl jelentõsen eltérni.
Cseresnyés Péter alpolgármester jelezte: a város oktatási intézményei több HEFOP-programban is részt vettek. A sikeres pályázatok révén nemcsak szellemiekben, de materiális javakban is gyarapodott a város oktatása.
– Negyvenmillió forint értékû továbbképzésen vettek részt pedagógusaink, melyeken módszertani kultúrájuk gyarapodott, s azonos értékben eszközfejlesztés is történt az intézményekben, számítógépeket, interaktív táblákat, laptopokat és projektorokat állítottak az oktatás szolgálatába – mondta Cseresnyés Péter.
Az alpolgármester szavai után Cseh Györgyi, a Qualitas Kft. ügyvezetõje elõadásában többek között a kompetencia alapú oktatási módszer elterjedésérõl szólt. Mint mondta, e programnak a pedagógusok a tanulói, a gyerekek pedig a kedvezményezettjei.
– A pedagógusoknak nem könynyû új módszert tanulni. Elég sok helyen megfordulok az országban, s azt látom, hogy nagyon keményen mûködnek a rutinjaink. Nagyon jó persze, hogy vannak rutinjaink, ám ha egész életünket ezek mozgatják, akkor baj van, mert az már a szakmai fejlõdés gátja. Ezen átlépni a legnehezebb – mondta Cseh Györgyi.
Ezt követõen valamennyi, a HEFOP-ban résztvevõ intézmény bemutatta, hogy náluk hogyan honosították meg az új módszert, s milyen tapasztalatokkal gazdagodtak a projekt folyamán. A projektben az Általános Iskola Kiskanizsa, a Batthyány Lajos Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskola, a Bolyai János Általános Iskola, a Cserháti Sándor Mûszaki Szakképzõ Iskola és Kollégium, a Péterfy Sándor Általános Iskola, a Rózsa Óvoda, a Thúry György Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakképzõ Iskola, valamint a Zsigmondy-Széchenyi Szakképzõ Iskola vettek részt.
Horváth Attila
OKTATÁS ROVAT >>>