Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56894763    








Honlapkeszites

Olvasó az Eötvös térrõl

Tisztelt Olvasók!
Bizonyára önök is észlelik a hatalmas változásokat városunkban, a feltúrt, avagy már átépített utakat, vagy ha másban nem is, hát a megváltozott forgalmi rendben. Már elég sok új út elkészült és a forgalom is megindult rajta. Beszéljünk csak egy kicsit az Eötvös tér keleti környékérõl.


A Rozgonyi út keleti végénél elkészült egy komoly beruházás, a körforgalom és a hozzá csatlakozó torkolatok felújítása, valamint a Kórház utca és a Teleki út torkolati körforgalom.
Ez így még rendben is lenne, de a forgalmat is teljesen átalakították, ami bizony nem sikerült valami fényesen. A Fõ útról Kaposvár felé csak körülményesen, a Rozgonyi út végén levõ körforgalom felé, azt megkerülve, majd a Kórház úti körforgalmat is megkerülve lehet elmenni. A Platán sorra szintén nem lehet bekanyarodni balra. Azt viszont nem értem, hogy onnan visszafelé, tehát a Platán sorról kifelé miért nem lehet balra kanyarodni? Vajon kit zavart ez a lehetõség? Ott sosem volt dugó.
Bezzeg most van! És nem csak ott.
A gyalogos sem örül igazán, mivel keletrõl nyugatnak és viszont, csak a két körforgalom zebráin tud átkelni, hiszen közbensõ megoldás már nincs.
Tehát például a Platán sori járókelõ vagy elmegy jobbra, a Business Centerig, vagy balra, elõször át a Teleki úton, majd a körforgalom zebráját használja.
Az Arany János - Királyi Pál - Berzsenyi utakat összekötõ, új elkerülõ is majd még jobban leterheli a körforgalmat.
A tervezõk nem számoltak a közlekedõkkel, pedig állítólag ez mind az õ érdekükben, nekik készült. Igen, legalább is így volt tálalva.
Hiszen nem elég, hogy szép, praktikusnak is kellene, hogy legyen. Kellet volna!
Látszik, hogy aki kiötlötte, soha nem jár arra jármûvel, fõleg munkaidõ kezdete és vége körül. Nem jól kalkulált, elszámította a válság mértékét. Biztosan csak 1/3 ennyi jármûvel számolt.
Ez biz' nem jött be.
Reggel, mikor a diákok igyekeznek a sulik felé, van, hogy 10 percet is dekkol az autós, míg áthaladhat. A Fõ út forgalmát is negatívan befolyásolja. Négy zebra egy csomópontban,j ó közel egymáshoz.
Az autós rémálma, mivel már fejvesztés terhe mellett kötelezõ megállni.
Persze a kedves gyalogos ezt ki is használja. Egyesével sétál át.
Persze sok ilyen egyes van.
Szorozva négy átkelõvel 20 méteren belül.
A lényeg, hogy ez az átalakítás gyökeresen átalakította, lelassította a jármûforgalmát városunknak. Vagy talán ez volt a cél? Vajon miért és kinek az érdekében?
Szóval akár hogy is vesszük, örülnék, ha valaki megismertetne azzal az illetõvel, akinek ezt mind köszönhetjük.
Gratulálnék neki és jól megszorongatnám a kezét egy kis tenyérerõsítõ edzés után, hogy egy darabig ne tudjon egykönnyen több ilyen átgondolatlan ötletét papírra vetni.
 

Kováts Tamás Nagykanizsa Alsószabadhegyi út 130
 



2011-10-17 11:42:00


További hírek:


KÖZÉRDEK ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül