Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56891607    








Honlapkeszites

Megújult a vasúti forgalomirányítás Szabadbattyán és Nagykanizsa között

Ünnepélyes keretek között indították be a dél-balatoni vasútvonal megújult központi forgalomirányítási rendszerét Fonyódon. A Szabadbattyán és Nagykanizsa közötti 150 kilométeres szakasz távvezérlését közel 2,3 milliárd forintos beruházással tették korszerûbbé és biztonságosabbá.


 A dél-balatoni vasútvonal 21 állomásán lépett mûködésbe az ország egyik legmodernebb, uniós szabványnak is megfelelõ központi forgalomirányító berendezése. A fejlesztéssel a Budapest-Székesfehérvár-Gyékényes vasútvonal 15 megállóhelye biztosítóberendezésének távvezérlése, továbbá 6 állomás központi forgalomellenõrzése vált lehetõvé a fonyódi központon keresztül. Ennek révén egyebek közt a vágányok beállításáról nem a helyi szolgálatban lévõ vasutas gondoskodik, hanem a központból végezheti el a mûveletet a forgalomirányító. Könnyebben áttekinthetõk a vasútforgalmi adatok, ezáltal hatékonyabbá a közlekedésszervezés. Az automatikus adatrögzítéssel a menetirányítókat tehermentesítik, de korszerûbbé válik az utas-tájékoztatás, és forgalomhoz igazítottan vezérlik majd a peronvilágítást is.
Szûcs Lajos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fõosztályvezetõje a magyar vasút életében újabb mérföldkõnek, hatékonyabbnak, gazdaságosabbnak és biztonságosabbnak nevezte a megújult irányító rendszert. Szólt arról is, hogy várhatóan lesz lehetõség a következõ uniós támogatási ciklusban forráshoz jutni a vasút korszerûsítésének folytatásához.
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója XXI. századi megoldásnak nevezte az új forgalomirányító rendszer beindítását, amely kijelöli az irányt, hogy merre kell a vasútnak fejlõdnie. A szegedi vasútvonalon már bevezetett és bevált irányítási rendszertõl a költségmegtakarítás és a közlekedésbiztonság növelése mellett az utas-kiszolgálás minõségének javulását, valamint a vasútvonalak hatékonyabb kihasználását várják. Szólt arról is, hogy Németországban már 7 vasúti forgalomirányító központ mûködik, és távlati cél, hogy Magyarországon is 4 ilyen központot alakítsanak ki.
Sörös Ferenc, a kivitelezõ Prolan Irányítástechnikai Zrt. elnök-vezérigazgatója méltatta a beruházásában résztvevõ 15 alvállalkozó munkáját, amelynek révén sikerült 510 nap alatt kivitelezni a beruházást. Szólt arról is, hogy a fejlesztés újszerû finanszírozási konstrukcióban valósult meg. A költségeit a Prolan állta, amit a MÁV az új rendszer biztosította megtakarításokból fizet majd ki 2 év türelmi idõ után 10 év alatt. A megállapodás értelmében a következõ 15 évben a Prolan végzi a rendszer hibaelhárítási és karbantartási feladatait.

 

MTI



2011-11-19 12:28:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül