Ma 2025. 4 29.
Péter, Katalin, Roberta napja van.
Látogatók száma : 57693718    








Honlapkeszites

Szabadhegyi bosszúságok

A tisztelt olvasó, aki rendszeresen lapozza ezt a hetilapot, tudja, hogy csak akkor ragadok tollat, ha olyat látok, vagy tapasztalok, ami kiveri nálam a biztosítékot. Valószínû, hogy haszna nem sok lesz, úgy, mint az elõzõ észrevételeimnek sem, de a remény, hogy hátha most!
Mint például az átépítések miatti forgalom átszervezések. A cikket követõ lakossági fórumon a budapesti tervezõk a városi illetékesekkel karöltve elmagyarázták nekem, hogy ez mind így, ahogy most van, szép és jó, nyugodjak bele, így marad, mert nekünk, kanizsaiaknak így jobb, ehhez õk jobban értenek.
Ilyenkor a régi rendszer lényege jut eszembe. Kussolj, ne gondolkozz, azt majd mi megtesszük, mi irányítunk, csak dolgozz, ne pofázz, nincs úgysem értelme! Lényegében így nem sok a különbség.


Mint önök is észrevették, szeretett városunkban gõzerõvel folyik az uniós pénzek elköltése. Útépítés, közmû felújítás, stb. Szabadhegyen is az elmúlt évben elkezdték a csatornázást. Az Alsószabadhegyi úton elvégezték a tél kezdetére a csõlefektetéseket. Azóta is azt javítgatják, szinte alig jutnak tovább. Nos, a témánál vagyunk. Mélyépítést végeztek, 4-5-6 méter mélyen, helyenként még mélyebben is vezet a csatorna. Átadni eddig nem tudták a lefektetett vezetéket, mert az átvevõ mindig talált hibát, és persze nem ok nélkül. Nekem, a hozzá nem értõnek is feltûnt a dilettantizmus. Például kiásták a fõvezeték árkát kb. 10- 15 méteren, lerakták a csövet, betemették és így tovább folyamatosan, s persze az többször beomlott ásás közben, ami miatt szélesebben kellet újra ásni, sokszor teljes útszélességben. A közlekedés ilyenkor gáz volt, mert itt terelõút lehetõsége alma. Mikor végigértek a kiszemelt etapon, újra kiásták, hogy a telkenkénti becsatlakozásokat kiépítsék. (???) A tömörítés hiányosságai miatt a föld rendszeresen megsüllyedt és süllyed, több ízben csak gyalogosan tudtuk az ingatlanunkat elhagyni, nem hogy személygépkocsit használni. Pedig még csapadék sem igazán volt, mi lesz, ha lesz? Sok megsuvadt szakasz most is el van határolva fehér nylonszalaggal, SADE Kft. felirattal, nincs mind feltöltve. Feltételezem, ez a kivitelezõ neve lehet, mert nagy ritkán láttam egy kisautót is el-elhajtani a munkálatok mellett ilyen felirattal, benne egy bámészkodó úriemberrel.
Bezzeg az alvállalkozót látni sem kellett, õt már a hangjáról felismertem, amit gyakran kieresztett, buzdítva, szidva az alkalmazottait, tömény, nyomdafestéket nem tûrõ szófordulatokkal díszítve, nem foglalkozván azzal, hogy a környéken serdülõ gyermekek, avagy érdektelen járókelõk, ott lakók tartózkodnak. Nem is igazán lepõdtem elõször ezen meg, gondolván, hogy Zalakomárban ezt szokta meg, csak akkor, mikor beszállt a terepjárójába. (!!!) Amúgy soha nem hittem, hogy ilyen alpári viselkedéssel palástolni lehet a hozzáértés hiányát. Na, ezt szívjuk most!
Az utca talán 400 méter hosszú lehet. Most is több helyen van repedés a lefektetett csõben, amit újra ki kell ásni, kicserélni a vezetéket, ami most is történik éppen. Ez mind plusz költség ugyan, de ez a kivitelezõ problémája. A miénk az, hogy újra végig kell szenvednünk az útelzárások, elterelések kínjait, a sarat… Szóval nem egyszerû, és mindez miért? Már említettem a fõ okot. Vajon ki fogja ezt most nekem megmagyarázni? Miért nem ért jobban a végzendõ munkához a kivitelezõ? (Kevesebbe kerül, mint a szakember.) Vajon miért nem érdekli a megrendelõt az elvégzendõ munka minõsége, a lakosság tûrõképessége?
Pár adat. A csatornacsõ német gyártmány. (Ott azért szándékosan nem gyártanak rossz minõséget.) A csõ ideért, a technológia viszont kinn maradt. Itt a probléma gyökere. Ha már nekünk az a csõ kellett, a technológiára miért nem tellett? Értesüléseim szerint egyszerûen magyarázva: ott az ilyen kerámia csövet száraz betonba ágyazzák és azzal is fedik valamilyen tetõszerûen, ami a talaj nyomását eltereli kétfelé, majd rétegesen tömörítik. Hát… itt ilyesmit nem láttam, csak kõ zúzalékot, hol feketét, hol fehéret, hol szürkét. A tömörítés is nagyon hézagosan történt, pedig volt önjáró, spéci távirányítós, három tonnás célgép, de az többnyire parkolt egy üres telken.(???)
Ragozhatnám tovább még, sorolhatnám az okokat, de tulajdonképpen nem is ez a lényeg. Azt látjuk, halljuk a médiában, hogy a mostani vezetés mindenért felelõsöket keres, viszont az már nem igazán a mi dolgunk, meg nem is tudjuk kideríteni, hogy az igazit találta-e meg. De keresi, és köztudott, aki keres, az talál is. Akkor tessék ebben az esetben is lépni, akinek kell, lecserélni a hozzá nem értõket, a pénz pazarlókat, ezáltal megkímélni a környéken élõket a felesleges kényelmetlenségektõl, akik pihenni szeretnének hazatérni otthonukba, egyenesen, nem vargabetûkkel, s nem bosszankodva hallgatni újra meg újra a gépek zúgását.
Kováts Tamás,
Alsószabadhegyi út 130.



2012-01-28 07:26:00


További hírek:


SZÓRÓL SZÓRA ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül